Субота, 14.06.2025, 16:09
Вітаю Вас Гість | RSS
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 20
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт вчителя Козівської ЗОШ №2 Пітки І.В.

Предметний тиждень

План проведення тижня інформатики

 

  1. Понеділок  

 Урочиста лінійка – відкриття тижня інформатики

  1. Вівторок    

Виставка – конкурс Валентинок  та листівок до 8 Березня, виготовлених за допомогою комп’ютера ( 9-10 класи)

  1. CЕРЕДА  

Інтелектуальна гра з інформатики  «Еврика»

(9 класи)

  1. Четвер    

Конкурс «Позитивні і негативні сторони Інтернету очима дітей»

( 6 клас).

  1. П’ятниця 

Відкритий урок в 10 класі на тему «Поняття компютерної пудлікації. Засоби створення публікацій»

Підбиття підсумків тижня інформатики, нагородження переможців

 

Позакласні заходи з математики

1. "Щасливий випадок"

Ведучий 1: Добрий день, дорогі друзі!

                     Ми раді вітати вас у цьому залі на математичній грі  « Щасливий випадок»

Ведучий 2: Залишіть уроки і кабінет і клас

                    Вітає математика сьогодні в залі вас.

Ведучий 1: Математика — це мова плюс міркування.

Ведучий 2: Математика — це велика споруда, створена уявою людини для           пізнання Всесвіту.

Ведучий 1: Серед усіх наук, що відкривають шлях до пізнання законів природи, найвеличнішою є математика.

Ведучий 2: Не всі ви у майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.

Ведучий 1: Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.

Ведучий 2: Сьогодні перед вами розгорнеться цікава та запекла боротьба серед самих кмітливих, допитливих, спритних математиків 5 класу.

Ведучий 1: Заповзятими гравцями будуть і вболівальники, бо без їх підтримки жодна із команд не здобуде перемогу.

Ведучий 2: Але в нашому залі не можна вигукувати з місця, підказувати.

Ведучий 1: Щоб змагання було чесним, вибрали журі почесне, погляньмо разом з вами друзі, хто буде в цім почеснім крузі.

Ведучий 2:  Оголошує членів журі.

 Ведучий 1: Повага вам судді! Честь і шана журі. Та тільки суворо ви нас не судіть  і смійтеся з того, що викличе сміх, сміятися кажуть і суддям не гріх.

Вчитель: А зараз учнів розділимо на 2 команди. Кожен по черзі із нашого лототрона дістане  білетик, і по ньому будуть формуватися наші команди. Будь- ласка прошу наших учасників на сцену. ( Дістають білетики ). Як ви мабуть зрозуміли, позначки на білетах, це і будуть назви команд (квадрати і трикутники). А тепер кожна команда повинна вибрати собі капітана. А зараз переходимо до наших конкурсів.

Ведучий 2: Перший конкурс «Цікава лотерея»

Вчитель: Кожна команда повинна вибрати по 3 учасника, крім капітана, кожен з трьох учасників буде відповідати на запитання, які  обере собі сам ,кожна правильна відповідь оцінюється в  2 бали. Кожен учасник називає номер від 1 до 6, і буде давати відповідь на питання, яке знаходиться під цим номером.

  1. Назвіть найменше натуральне число. (1)
  2. Число, що стоїть над рискою дробу? (чисельник)
  3. Двоє коней пробігло 200 м. Скільки пробіг кожен кінь? (200)
  4. Числа, що використовують під час лічби? (натуральні)
  5. Сума довжин усіх сторін многокутника? (периметр)
  6. На одній руці  5  пальців, на двох руках 10. А скільки їх на  10  руках? (50)

Ведучий 1: Журі підраховує бали за перший конкурс.

Ведучий 2: А тепер ми з вами послухаємо усмішку.

Учень:  А тепер спробуйте розв’язати задачу, запропонував учитель учням. Не минуло і хвилини, як один учень підняв руку: Я вже! Що, розв’язав? Та ні, спробував.

Ведучий 1: Наш другий конкурс «Вірю-не вірю».

Кожній команді зачитають твердження, команда порадившись повинна дати відповідь: вірю чи не вірю. Правильна відповідь оцінюється в 3 бали. Судді, будьте також уважні.

Вчитель:

Для команди трикутник:

Вірите, що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Любов циркуля та лінійки». (так, є така казка)

Для команди квадрат:

Вірите, що Брати Грімм, автори казки «Бременські музиканти», написали казку «Цікаві пригоди трикутника» (ні, такої казки немає)

Ведучий 2:  Наступний конкурс командний, під час якого кожна команда покаже не     тільки знання з математики, а й уміння працювати у колективі, поважати думку один одного, знаходити вихід із складної ситуації.

Ведучий 1:  Зараз ми перевіримо, чи  вміють наші математики малювати. Завдання таке: команді квадрат намалювати людину лише з нулів, а команді трикутник, намалювати людину лише з одиниць. Творчий конкурс оцінюється в 5 балів.

Ведучий 2: Доки наші команди працюють прослухаємо з вами віршик про Адика

Адик-математик

“Хоч ти смійся, а хоч плач -

Не люблю я тих задач.

А чому терплю невдачі?

Чом серджусь на ті задачі?

Чи задачник непутящий,

Чи таланту десь узяти?

Та знайшов я спосіб кращій -

Тільки відповідь читати.

Ви учиться, хто бажає,

Я б здоров'я не втрачав,

На умову не зважаю:

Раз - помножив, два - додав.

” Скільки простирадл і ліжок?

Хто там відповідь чекає?

До годин додав він кішок

І помножив на людей.

Ні, не хитра ця наука,

Якщо відповідь читать,

Може статись дід за внука,

Буде менший літ на п'ять.

А друкарська десь машина

Нам дала п'ять тонн вівса.

Що ж ми Адику поставим

За подібні чудеса?

Оцінюємо конкурс художників.

Ведучий 1:Командам потрібно відпочити, поки команди готуються до наступного конкурсу у нас гра для глядачів.

Гра називається  «Підказка», я даю вам підказки, а ви повинні вгадати відповідь. Починаємо:

  1. За це знижують оцінки,

Відмінники їх роблять рідко,

На них вчаться  (помилки)

  1. Запам’ятати їх всі неможливо

За ними обчислюють

Їх багато у довідниках  (формули)

  1. Їх формулюють математики,

Є про трикутники, є про кути,

Їх треба доводити  (теореми)

  1. Зазвичай буває в центрі населеного пункту,

Вимірюється в квадратних одиницях,

В прямокутнику – добуток довжини на ширину  (площа).

Ви всі молодці. Поаплодуємо собі.

Ведучий 2: Наше журі теж стомилося і їм потрібно відпочити і зіграти у гру «Весела лічба».

Умова гри: ви по черзі називаєте підряд числа від 1 до 20, але замість тих чисел, що діляться на три або в записі мають трійку, говорите своє ім’я, хто зіб’ється вибуває з гри і так до кінця. Судді готові, рушаймо.

Дякуємо журі за участь.

Ведучий 1: Нарешті прийшов час для конкурсу капітанів. Капітани приготуйтеся, не поспішайте відповідь давати навмання, нехай допомагають вам розум і знання.

Ведучий 2: Конкурс називається рибалка. Капітани будуть ловити рибу, дається 1 хв., за цей час кожен з капітанів повинен витягти як можна більше рибин. Але це ще не все, на кожній рибині буде питання, на які відповідає вся команда. Кожна правильна відповідь 2 бали.

Питання:

  1. Одиницею маси є: 1 ц; 1 л; 1 км.
  2. Кут, градусна міра якого 30, називають: тупим; гострим; розгорнутим.
  3. Півень стоїть на одній нозі і важить 6 кг, скільки він буде важити, якщо стане на 2 ноги: 6 кг; 12 кг; 3 кг.
  4. Що означає розв’язати рівняння? (знайти його корінь, розв’язок).
  5. Який кут утворюють годинна та хвилина стрілки, коли годинник показує 6 годин: розгорнутий; прямий; тупий.
  6. Що таке бісектриса кута?
  7. У кімнаті чотири кутки, у кожному кутку сидить кіт, проти кожного-ще три коти. Скільки котів у кімнаті: 12; 4; 1.
  8. Що означає риска дробу? (ділення).
  9. У батька 5 дочок і кожна дочка має брата. Скільки дітей у батька: 10; 6; 5.
  10. Яку геометричну   фігуру вивчає покарана дитина? (кут).

Ведучий 1: Шановне наше журі, підрахуйте всі бали та оголосіть наших переможців.

Слово голові журі.

Вчитель:

 Якщо хочеш досягнути у житті своїм вершин,

Математику збагнути мусиш тонко до глибин.

Калькулятор і комп'ютер - хто сьогодні їх не зна?

Та над ними взяти гору може світла голова

Якщо хочеш бізнесменом після школи, друже, стать,

Аксіоми й теореми мусиш добре пам'ятать.

Не махай на все рукою, не лінуйся, а учись.

Бо чого навчишся в школі, знадобиться ще колись.

Ведучий 2. Дякуємо за увагу.

2. "Математичний експрес"

МЕТА ПРОВЕДЕННЯ: розвиток логічного мислення, пам’яті, творчих

здібностей, інтересу до математики, поглиблення  знань з предмету

ОФОРМЛЕННЯ: плакати з висловами про математику, малюнки, кросворди, презентація до гри.

ПІДГОТОВКА: У грі беруть участь дві  команди  по п'ять - шість  чоловік.

Для проведення гри готуються картки із завданнями (питання підбираються відповідно до програми математики), чисті  листи паперу і фломастери для виконання завдань (або відповіді на питання пишуться на картках із завданнями), кольорові картки, рисунки до задань, презентація, конспект уроку.

ХІД ГРИ

І. Станція «КМІТЛИВА»

(учні сидять за столами в групах по 5 чоловік)

Вчитель.

 Математика – найстаровинніша з усіх наук. Одне з основих понять математики – число виникло з практичних потреб людини.

Математика - це величезна галузь, ще в давні часи її називали «царицею наук».

Ми з вами вже давно почали вивчати цю країну, а тепер, з року в рік ми будемо  отримувати ще більше знань.

Сьогодні ми вирушимо в подорож країною Математика на «Математичному експресі ». По дорозі ми будемо зустрічати багато цікавих персонажів, які по певних причинах не можуть подорожувати. Ми старатимемось їм допомогти.

Святковий цей зал хай вас всіх об’єднає,

В змаганнях він нині ареною стане.

Хай будуть веселі обличчя у всіх.

Девіз гри «Експрес»— це радість і сміх.

Для того, щоб знати на яку першу станцію ми прибудемр , треба розв’язати кросворд. Кожній групі роздається кросворд, який потрібно розгадати і потім в одному з горизонтальних рядків прочитати назву нашої першої станції.

Група, яка справиться першою, отримає один безкоштовний білетик на поїздку на нашому експресі.

Отже, наша перша станція «КМІТЛИВА»

 “Василиса прекрасна»

Вчитель. Усі ви добре знаєте російську народну казку «Василиса  Прекрасна»,

Кощій закрив Василису Прекрасну у темниці. Давайте допоможемо їй продовжити з нами подрож. Але Кощій Безсмертний так просто не відпустить Василису. Отож

1 темниця: «Тут Василиса Прекрасна»;

2 темниця: « Темниця 2 не порожня»;

3 темниця: «Тут Змій Горинич».

«Відпущу Василису Прекрасну, якщо вгадаєш у якій темниці вона сидить,- сказав Кощій. Але врахуй, що всі написи неправильні».

Допоможіть розібратися, де сидить Василиса Прекрасна.(Василиса в третій темниці) 

Вчитель. Молодці. Ви справилися. Давайте мандрувати далі. За правильну відповідь команда отримує білетик.

Наступна станція -

ІІ станція . Увага - числа

Кожній команді роздані листки з цифрами, які можуть бути відповідями на наступні задачі. Якщо команда піднімає правильну відповідь, отримує білетик.

Вчитель читає завдання.

1.1. Раз, два, три, чотири, п’ять - вийшов зайчик погулять, лап у зайця

рівно… (не п'ять, а чотири)

1.2. Ходить між нами така молва: шість мінус три получается. (не два, а три)

1.3. Говорив учитель Ірі, що два більше, ніж... (один, а не чотирі)

1.4. Менше в десять раз, ніж метр, всім відомо… (дециметр)

1.5. Ти на пташку подивись: лап у птаха рівно . (дві, а не три)

1.6. У мене є собачка в хаті, у неї хвостів аж…(один, а не шість)

1.7. Біля дошки говорив, що кінців у палки… (дві, а не три)

1.8. Відмінник зошитом своїм гордиться: унизу, під диктантом, стоїть… (не одиниця, а п'ять)

1.9. На уроках будешь спати, у щоденник будеш ___получати. (два, а не п'ять)

1.10.Ось п'ять ягідок в траві. З'їв одну, лишилось -. (не дві, а чотири)

1.11.Ми рахуєм дірки в сирі: три плюс дві – всього. (п'ять, а не чотири).

Вчитель. А зараз підрахуємо наші білети.

ІІІ станція . Зачаровані склянки

Вчитель .  На  столі  приготовано  шість  склянок – три  порожніх  і  три  наповнених  водою. Команда, яка швидше придймає отримає 1 білет.

 Питання.  Як  зробити  так, щоб  порожні  і  наповнені  склянки  чергувалися. Брати  в  руки  склянку   можна  тільки один раз.

IV станція . «Товстий гаманець»

Вчитель.. А зараз ви повинні на швидкість порахувати гроші в гаманцях, які сховали у себе гноми. Команда, яка справиться швидше отримає додаткові білети.

(В гаманці №3.  № 1- 48,         № 2-42.  № 3- 52)

V станція . «Шахматна»

Вчитель. Ми прибули на наступну зупинку. На цій зупинці треба допомогти жителям зібрати шахматну дошку з пазлів, щоб вони могли грати шахмати. Команда, що швидше справиться з завданням отримує 2 білетики.

Кожна команда отримує пакет з пазлами. Необхідно з цих пазлів зібрати шахматну дошку.

 Вчитель .Поки команди справляються зі своїм завданням , я покажу вам математичний фокус.

Хочете , я дізнаюсь день народження будь-кого з вас. Будь- ласка, помножте на два число , коли ви народились. До результату додайте число 5, а цю суму помножте на 50. Тепер додайте порядковий номер того місяця, коли ви народились, і назвіть отримане число .

( Від числа , яке назвали, потрібно відняти 250, Отримаємо тризначне або чотиризначне число. Одна  або дві перші цифри – день народження, дві останні - місяць).

  1. Я думаю час журі оголосити скільки білетиків набрали команди на нашому шляху. 

VІ станція . «У зоопарку»

Вчитель. Отже, ми прибули з вами до зоопарку. А там слолоненя грало в кільця І засмутилося, бо неможе порахувати, скільки очок  він набрав?  Давайте допоможемо йому. А команда, яка буде спритнішою отримає заохочення у вигляді білету.

Відповідь (100 очок.)

 

 

VІІ станція . «Спортивна»

Вчитель. Які ж несподіванки чекають нас на наступній станції?  На цій станції тренується спортсмен і треба йому знайти такий шлях, щоб сума всіх чисел від старту до фінішу дорівнювала 20

 

VІІІ станція . «Розумна»

Вчитель. Ми прибули з вами на станцію «Розумна». Тут живе один мудрець, який задаватиме вам запитання, а ваше діло школіре і швидше відповісти на них. Кожній команді роздані листочки, на яких ви будете писати відповіді на завдання мудреця. А потім наше шановне журі порахує правильні відповіді.

До залу заходить Мудрець з сувоєм, на якому завдання.

1.Пасажир таксі їхав в село. По дорозі він зустрів 5 вантажівок і 3 автомашини. Скільки всього машин їхало в село? (1).            

2.Кришка столу має 4 кути. Один з них відпиляли. Скільки кутів стало? (5)

3.У одній сім'ї в кожного з трьох братів є сестра. Скільки дітей в сім'ї?    ( 4)

4.Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг Скільки він важитиме, якщо встане на дві ноги?  ( 5)

5.Шоколадка коштує 10 р. І ще половину шоколадки. Скільки коштує шоколадка?  ( 20)

6.Є дві сковорідки. На кожній поміщається один млинець. Треба посмажити три млинці з двох сторін. Кожна сторона смажиться 1 хв. За який найменший час

можна це зробити?( 3)

7.Двоє грали в шахи 4 години. Скільки часу грав кожний? ( 4 години)

8.Що легше: пуд вати або пуд заліза? ( однаково)

9.Супутник Землі робить одне обертання навколо Землі за 1 годину 40 хвилин,а друге за 100 хвилин. Як таке могло статися? ( 1год40хв=100хв)

10.Автор підручника з математики, за яким ви навчаєтеся. (Тарасенкова, Богатирьова)

11.Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут)

12.Назвіть 5 днів підряд, не називаючи ні днів тижня, ні чисел, ні місяців. (Позавчора, вчора, сьогодні і т.д.)

13.Горіло 5 свічок, дві згасли. Скільки свічок залишилося? (2)

14.Скільки вийде десятків, якщо два десятки помножити на два десятки? (40 десятків).

15. Прилад для вимірювання кутів? (транспортир)

16.Йшли дві матері з| дочками, та бабуся з внучкою, знайшли півтора пироги. Скільки пирогів дісталося кожній? (Півпирога).

17. Скажіть, скільки в кімнаті кішок, якщо в кожному з чотирьох кутів| сидить по кішці, проти кожної кішки сидить по три кішки і на хвості у кожної кішки – ще по кішці? (4 кішки).

18.Над рікой летіли птахи: голуб, щука, дві синиці, два стригучи і п'ять угрів. Скільки птахів тут усіх? Ти скоріше порахуй !(5 птахів)

19.Дід, баба, внучка, Жучка, кішка, і мишка тягнули-тягнули ріпку і нарешті витягнули. Скільки очей побачили ріпку. (12)

20. Два батька і два сини зловили 3 зайці, причому кожному з них дісталося по одному зайцю. Як це могло статися?  (Їх було троє: дідусь, його син і внук)

21. Коваль підкував трійку коней. Скільки підков йому припало зробити.(12)

22. Настав довгоочікуваний грудень. Погода була чудова. У нас в саду спочатку зацвіли дві сливи, а потім три яблуні. Скільки дерев зацвіло? (Ніскільки, в грудні дерева не квітнуть.)

23. Біля їдальні, де обідали лижники, було увіткнено 20 лиж і 20 палиць. Скільки лижників ходило в похід. (10)

24. Скільки років рибалив старик | «Казки про рибака| і рибку», перш ніж він зловив рибку? (30 років і 3 роки)

25. Скільки персонажів в сказці «Курочка Ряба» (4)

Вчитель. Отож, здайте листочки членам нашого журі, а продовжуємо подорож.

ІХ станція . «Математична»

Вчитель. Ми прибули на наступну станцію. Що ж вона приготувала для нас?

Перед вами картки з завданнями. На інших картках є відповіді. Якщо ви правильно розв’яжете завдання, то з інших карток складете рисунок. (Вчитель роздає лише картки з завданнями, а карти з відповідями будуть даватися в міру розв’язування завдань)

Розв’язати  рівняння

( x  +  29 )  -  35  =  5

У  одному  ящику  62 кг  яблук,  що  на  18 кг  більше,  ніж  в  другому.  Скільки  кілограмів  яблук  в  другому  ящику.

 

Периметр  трикутника  МКР  дорівнює  59 см.  Сторона  МК  дорівнює  24 см,  сторона  КР  на  6 см  менше  сторони  МК.  Знайдіть  довжину  сторони  МР.

Обчисліть,  вибираючи  зручний  порядок  дій

   ( 964 + 479 ) – 264.

 

Знайти довжину ламаної , що складається з 5 ланок, якщо її перша ланка дорівнює 1 см, а кожн наступна вдвічі більша за попередню. 

Знайдіть значення виразу 4256:76 + 48 • 36.

      б) картки з відповідями з однієї сторони пазлів, а з другої при складанні отримуємо рисунок.

11

106

 

17

 

1179

 

31 см

 

1784

 

Рисунки:

                 

Вчитель. Команди вправно справилися з завданнями . І я думаю, що пора нашому вельмишановному журі оголосити результати.

Х станція . «ІГРОВА»

Вчитель. І от ми з вами прїхали на нашу кінцеву станцію – «Ігрову». Саме тут ми вже відпочинемо і пораємося.

Перший конкурс.

Запрошуються по одному  представнику від кожної команди.

Намалювати із закритими очима на дошці корову. Переможця визначають вболівальники

5.2. Другий конкурс «Хто швидше?»

Запрошуються по одному представнику від кожної команди.  Кожному учаснику пропонується кольорова картина. Гра полягає в тому, щоб швидше порахувати за картинкою. За завданнями слідкують члени журі. Яка команда правиться швидше, оримує білет.

3. Третій конкурс «Малювалки»

Запрошуються по одному представнику від кожної команди. Кожному гравцю необхідно одночасно лівою рукою малювати коло, а правою трикутник.

Переможця визначають вболівальники

Вчитель:

Ще запитань багато
Вам можна запропонувати,
Та обмежує час —
Є ще домашні уроки у нас.

 

Ви добре  потрудились,
Як у школі, так і вдома.
На згадку про цю зустріч
Отримайте дипломи! 

 

Ми з вами, сподіваюсь,
Зустрінемось не раз.
На зустрічі приходьте —
Завжди чекаєм вас!

 

І от настав найважливіший момент нашої подорожі. Надаємо слово членом журі.

Проводиться нагородження переможців гри та її учасників дипломами..